Team

Vanessa Joosen

Dit project wordt geleid door Vanessa Joosen, professor Engelse literatuur en jeugdliteratuur.

Emma-Louise Silva

Emma-Louise Silva is postdoctoraal onderzoeker. Zij werkt aan verhaalanalyses met behulp van cognitieve literatuurwetenschap.

Frauke Pauwels

Frauke Pauwels is postdoctoraal onderzoeker. Zij bestudeert leeftijd in adaptaties van de jeugdboeken uit het corpus.

Lindsey Geybels

Lindsey Geybels is doctoranda. Zij bestudeert de impact van de leeftijd van het doelpubliek met digitale methodes en verhaalanalyses.

Leander Duthoy

Leander Duthoy is doctorandus. Hij bestudeert de impact van de leeftijd van lezers en interviewt hiervoor mensen van verschillende leeftijden.

Wouter Haverals

Wouter Haverals stond als postdoctoraal onderzoeker een jaar lang in voor de opstart van de digitale analyses.

Michelle Anya Anjirbag

Michelle Anya Anjirbag behaalde een doctoraat aan de University of Cambridge en werkte een half jaar lang als internationaal postdoc-onderzoeker voor het CAFYR-project. Zij onderzoekt er filmbewerkingen. Eerder deed zij onderzoek naar sprookjes, folklore, en Disney.

Andrea Davidson

Andrea Davidson is postdoctoraal onderzoeker. Met behulp van tekstgenetische methodes bestudeert ze leeftijd in het ontstaansproces en de verfilming van literaire teksten. Zij schrijft ook poëzie voor jonge lezers.

Yu Peng

Yu Peng schrijft haar doctoraat over Chinese jeugdliteratuur aan de Universiteit van Lanzhou en vervoegde het CAFYR team voor één jaar als gastonderzoeker. Zelf schreef ze ook al enkele kinderboeken.

Lien Claeys

Lien Claeys is onderzoeksassistente. Zij bestudeert leeftijd in adaptaties van de jeugdboeken uit het corpus met een focus op queer verhalen.

Anne Rosemarie Knobloch

Rosemarie is onderzoeksassistente. Ze bestudeert leeftijd en processen van herkenning in jeugdliteratuur, met een focus op het oeuvre van Aidan Chambers.

Ook veel dank aan

alle anderen die CAFYR steunden: Lore De Greve (onderzoeksassistent), Lien Goris (onderzoeksassistent), Loren Verreyen, Olga van der Burgh, de studenten van de vakken Digitale Tekstanalyse (2018-19), Constructing Age (2019-20) en Jeugdliteratuur (2019-20), alle stagiaires (Marloes Van Damme, Sofie Verbiest, Emily Mariën, Ceylan Kuluclu, Zoë Sierens, Silke Van Beem, Jozefien Janssens, Lilith Khandakaryan, Shi En Miao, Jessica Van Tendeloo, Miet Baelen, Cédrique Caethoven, Nathan Borms, Lotte Huyge, Inge Wijns, Yaren Su Aydin, Nuray Tuhran, Mariska van den Hove, Betül Gaye Dinç, Devon Lea Arthur, Sadia Zafrin Lea, Eva Roels, Lien Claeys, Anne Marie Knobloch, Merel Vanegeren, Myrte Trioen) en alle vrijwilligers die Nederlands- en Engelstalige teksten hebben gecorrigeerd.

Steun

Ons onderzoek wordt gefinancierd met een Starting Grant van de European Research Council (ERC).

Het project loopt van 2018 tot 2024.